субота, 17. јул 2010.

Sportske izduvne grane


Po kubikazi zapremina auspuha treba da bude 8x veca od zapremine motora.

- Kad su u pitanju turbo motori bilo bi najbolje da posle same turbine nema nijedan lonac - da se izduvni gasovi sto pre isteraju iz izduvnog sistema.
- Ceo sistem bi trebao da bude bez naglih krivina radi boljeg strujanja gasova.
- Najbolje performanse se dobiju sa po jednom cevkom za svaki cilindar, ali posto to ume da bude komplikovano, bucno i tesko dobro je napraviti 4-2-1 granu (za cetvorocilindrase naravno).
- Lonci se dele u 3 kategorije: katalizatore, prigusne i protocne.
- Modifikovanjem samo izduvnog sistema ne dobija se snaga.

Treba takodje napomenuti da nije ista kolicina gasova na 3000 i na 7000 obrtaja.... U slucaju da vozite trke, onda nespustate ispod tacke max momenta obrtaje i onda se izduv pravi da bude malo otvoreniji jer ima vise gasova na visim obrtajima koji ce da popune izduv i daju odredjen pritisak ali ce imati gubitke na nizim obrtajima ali posto je za trke tamo i ne zalazi svakako... Ali to nemoze da se primeni kada su u pitanju automobili za svaki dan, gde 99% ljudi jedva i dodje do crvenog polja... Pa je bolje naparaviti izduv na recimo tacku gde je max moment pa ce gubitak biti manji na nizim obrtajima ali ce biti i gubitka na visim...

Sto se tice precnika cevi, smatra se da fabricki motor ne treba povecavati precnik... I da treba povecavati precnik uporedno sa tim kako povecavate snagu motora...

Нема коментара:

Постави коментар